Tancar
20 Abril 2020
Salut i rendiment esportiu

COM MANTENIR LA FORMA FISICA EN CONFINAMENT

En una situació de confinament com l'actual, l’esportista és pregunta, per què estic frustrat? Em trobo bé no tinc dret a queixar-me... Doncs si que tenim dret a queixar-nos, s’han anul·lat les temporades esportives

COM MANTENIR LA FORMA FISICA EN CONFINAMENT
Diàleg interior d’autofrustació.
En una situació de confinament com l'actual, l’esportista és pregunta, per què estic frustrat? Em trobo bé no tinc dret a queixar-me...
Doncs si que tenim dret a queixar-nos, s’han anul·lat les temporades esportives i molts dels esdeveniments esportius. Aquell entrenament que he fet per la Marató o qualsevol altra esdeveniment que tantes hores hi vaig dedicar, uns dies abans l’anul·len ....
Per què entrenar si no sabem si el nostre projecte esportiu es farà, ni sabem quan podrem tornar a entrenar-nos normalment, a la natura com ens agrada.
Tampoc hi ha hagut cap sensibilitat a nivell de normativa per els esportistes durant aquest confinament. Sortir tot sol a fer activitat física no crec que fos una causa d’augment de la propagació de la malaltia.
En una lesió podem saber mes o menys el temps que pot durar, variar d'intensitat o fins i tot fer un esport alternatiu, això es pitjor.
S’ensorren tots els principis de l’entrenament, el nostre calendari es una incògnita, els objectius desapareixen del nostre horitzó i no sabem si l'entrenament ens servirà per alguna cosa mes que per desfogar-nos de la frustració.
noticies_cononavirus--7415579.jpg
Realment és important fer alguna cosa ?
Mes que important, és imprescindible, ho es per l'aparell locomotor i la salut mental.
Cuidar-nos. Menjar i dormir bé.
És molt important mantenir el nostre pes habitual, si augmentem de pes disminuïm el nostre consum màxim d’oxigen, que és veurà ja afectat per la disminució de l'entrenament.
Calen pautes en els horaris d’alimentació i les hores de dormir.
Entrenar a casa
Tonificació muscular: Cal recordar la musculatura del CORE que al estar asseguts molta estona no els fem treballar gens. Si estem davant d’una pantalla molta estona ens pot ajudar seure sobre una pilota de pilates.
Treball cardiovascular: Si es té cinta de carrera o bicicleta estàtica es més fàcil. Les escales també poden ajudar.
Rang de moviments: Mantenir la mobilitat articular, sobretot en esportistes que pateixin o hagin patit alguna lesió.
Flexibilitat: Mantenir la flexibilitat amb estiraments.
bona_posicio_asegut--1271955.jpg
Entrenament psicològic de visualització.
Tècnica de representació mental del esportista realitzant la seva activitat física habitual.
Els mètodes d’imaginació visual, comprenen la representació emotiva, la visualització corporal i és un auto estímul davant el treball a desenvolupar.
S’ha demostrat amb electromiografia que la visualització mental d’un gest esportiu fa que la musculatura que intervé en aquest gest s’activi.

No us desanimeu si us han anul·lat el vostre proper esdeveniment esportiu, manteniu el vostre cos en forma per reiniciar l’entrenament amb èxit.

Article de la Dra. Carme Comellas
Especialista en Medicina de l'Esport, traumatologia i cirurgia ortopèdica.

Escriu el teu comentari

Comentari

Vols rebre el newsletter
de la revista?

Accepto rebre el Newsletter i la política de privacitat.