Tancar
07 Abril 2020
Ioga

FEM IOGA EN FAMÍLIA

Durant les sessions de ioga en família grans i petits arriben al seu punt de relaxació i benestar, d’amplitud del cos i de reducció de l’estrès en tots els seus àmbits. Sessió rere sessió, va evolucionant el grau d’obertura i coneixement

FEM IOGA EN FAMÍLIA
Observa que cada dibuix BalyaRangoli (mandala), t’ofereix l’essència d’una assana de ioga (treball postural), un moviment que treballat amb constància, t’aporta una respiració més àmplia. És com una clau que obre la porta a un espai personal de flexibilitat, pau i tranquil·litat, per assolir un benestar mental, físic i emocional.

Durant les sessions de ioga en família grans i petits arriben al seu punt de relaxació i benestar, d’amplitud del cos i de reducció de l’estrès en tots els seus àmbits. Sessió rere sessió, va evolucionant el grau d’obertura i coneixement d’un mateix i de l’entorn, el que vol dir una millora directa de les nostres habilitats i actituds.

Des de Family Ioga us hem fet una selecció d’assanes, que considerem bàsiques, com a eina per anar introduint els vostres infants i joves a la filosofia del ioga i la seva pràctica.

És important que recordeu en cadascuna d’elles, respirar lentament i profundament, per anar activant el bon fluir energètic que ens portarà a la relaxació, la tranquil·litat i la calma.

Les trobeu dibuixades en cada BalyaRangoli. També voldríem recomanar-vos que us entretingueu en la comprensió i integració del valor que hem donat a cada assana. Potencieu la creativitat dels més petits deixant-los escollir les assanes que els agradin més per practicar-les, gaudir-les i fer-se-les seves.
Les imatges i el contingut pertanyen al llibre: “El mite del petit guerrer Jopuck.”


LA FULLA PLEGADA O EL NEN TRANQUIL
fulla-plegada_web--7362984.jpg
El seu valor:
Estàs enfadat, trist, neguitós, et sents sol o tens poques ganes de comunicar-te? Ves plegant-te poc a poc, suaument i en silenci, arribant així al teu recolliment que et fa sentir millor, alleugerit i predisposat a un nou enfoc.

BÂLÂSANA
Practiquem: Seu sobre els turmells i doblega’t fins que el cap et toqui a terra. Aquesta posició, d’interiorització, ens ajuda en moments que necessitem sentir-nos recollits, tranquils i replegats en nosaltres mateixos, és una posició tranquil·litzant.

EL GLOBUS
el_globus_web--5313377.jpg
El seu valor:
Inspira tranquil·litat, bufa embolics; Inspira calma, bufa preocupacions; Inspira silenci bufa tensions; Al treure l’aire, reconeix i deixa anar els teus enuigs com un globus quan es desinfla i reinicia’t per tornar a començar alleugerit en qualsevol situació.

PRANAYAMA (treball de respiració).
Practiquem: Inspira pel nas comptant fins a tres i vés inflant la panxa com si inflessis un globus del color que més t’agradi, això és el que en diem respiració abdominal. Atura’t uns instants i treu l’aire poc a poc pel nas o per la boca, comptant fins a 6 com si desinflessis el globus que has creat a la teva panxa. Repeteix aquest inflar i desinflar el globus 10 o 15 vegades i observa com el teu cos està més relaxat i més tranquil.

LA MITJA LLUNA
21-la-lluna-21_web--6086218.jpg
El seu valor:
Llum de nit i de somnis, porta’ls a la teva realitat. Somia en gran! Crea des de la teva imaginació!

ARDHA CHANDRASANA
Practiquem: Separa una miqueta les cames, puja els braços ben estirats al costat de les orelles, ajunta les mans, treu l’aire pel nas poc a poc tot inclinant el cos des de la cintura cap a la dreta, sent com s’estira tot el costat esquerre del cos, agafa aire, torna al centre, repeteix el moviment cap a l’altre costat lentament. Ves balancejant la teva lluna a un costat i l’altre unes quantes vegades.

L'ARBRE
27-l-arbre-27_web--2960605.jpg
El seu valor:
És imponent i equilibrat. És flexible de branques i ferm d’arrels com el petit guerrer Jopuck. Arrela el teu arbre amb seguretat, enfoc i confiança.

VRIKSHASANA
Practiquem: Imagina’t que de les plantes dels teus peus sorgeixen unes arrels que et connecten i t’enganxen a terra, consolidant el teu arbre. Dirigeix la teva mirada a un punt fixe, recte als teus ulls, desplaça el pes del teu cos sobre una cama i ves pujant la planta del peu de l’altra cama ben amunt, i obre-la cap al costat; acabes de crear el tronc del teu arbre. Ara puja els braços ben amunt i ajunta les mans per sobre el cap, estira bé els braços i l’esquena; acabes de crear les branques del teu arbre i ara ben enfocat i concentrat mantens la posició.
lluisa_rosor--9583197.jpg
Lluïsa Alsina i Rosó Menoyo
Article publicat a l'Araesport n. 13

Escriu el teu comentari

Comentari