Tancar
14 Agost 2019
Excursions

Volta al Santuari de Lord

Rutes pel Bages, Berguedà i Solsonès. L’excursió comença amb una pujada fins a la Mola de Lord pel camí del Via Crucis, un camí d’1km de pujada, empedrat i amb barana la major part del camí.

VEURE RUTA A WIKILOC

L’excursió comença amb una pujada fins a la Mola de Lord pel camí del Via Crucis, un camí d’1km de pujada, empedrat i amb barana la major part del camí. En algun punt el pendent és pronunciat, val la pena prendre-s’ho amb calma. A mesura que es va agafant alçada, es poden contemplar unes bones vistes panoràmiques al Port del Compte, al pantà de la Llosa del Cavall, la Serra de Bastets i la Serra de Busa.
Quan s’arriba a dalt, es pot observar un vell canó i a la dreta una petita capella dedicada a Sant Pere Màrtir. Just en aquest punt també trobem un cable a través del qual els monjos que viuen al Monestir, pugen material, amb una mica de sort, es pot veure el cable funcionant.
Es continua fins a l’esplanada de davant el Santuari on hi ha una font i una zona per descansar i menjar alguna cosa sota el cirerer. L’església acostuma a estar oberta i es pot entrar a visitar mentres es descansa després del primer quilòmetre d’excursió.

Aquest Santuari de la Mare de Déu de Lord va ser destruït l’any 1836 durant la I Guerra Carlista. L’actual edifici data del 1870. Es comença el descens pel camí de Sant Jaume, un camí que creua un parell de tancats de bestiar, recordar que s’han de deixar tancats.

Després d’uns 300 m de descens es troba una petita capella dedicada a Sant Jaume. Just en aquest punt el camí es fa més estret, i va fent corbes seguint el descens fins al Mirador. Durant aquest descens s’ha d’anar en compte amb els nens/es petits, ja que presenta algun marge perillós. Es pot fer una petita parada al Mirador, i segur que alguna foto de record, ja que presenta unes vistes impressionants al pantà de la Llosa del Cavall i a la Serra de Busa, que queda just davant. A partir del Mirador s’ha de retornar 10 metres endarrere i en la propera cruïlla de camins agafar el de l’esquerre que hi posa 15 min. al Pàrquing del Santuari.
Queda menys d’un quilòmetre per un sender estret en tendència a pujar, al costat del cingle.

Durant aquests últims metres de tornar, es pot observar la vegetació que predomina a la zona: el boix, el pi roig, l’alzina, la corona de reina i l’orella d’ós.

L’excursió ja s’acaba i després d’una forta pujada on a vegades es troba una petita corda que permet pujar als petits més fàcilment, s’arriba a una pista ample i rodada que s’ha de seguir a mà esquerre fins a on s’ha deixat el cotxe.
Excursió publicada a ARAESPORT n.6
Neus Parcerisas

Escriu el teu comentari

Comentari

Vols rebre el newsletter
de la revista?

Accepto rebre el Newsletter i la política de privacitat.